Brev:
Skemad fra 5 til 6 måneder
8. november 2016
Alder:
6 mdr.
Skemad fra 5 til 6 måneder
Hej Helen
Nu er min søn 6 mdr om et par dage.
Jeg har derfor lige et par spørgsmål vedrørende overgang angående skemad fra 5 mdr til 6 mdr.
Jeg er ikke helt sikker på hvad der skal ændres med hensyn til maden?
Lige nu får han ske mad to gange dagligt cirka 1/2 dl begge gange han vil ikke spise mere, det er som om han bliver irriteret og utålmodig til sidst, hvad kan jeg gør for at han kan spise mere end 1/2 dl per gang?
Når han bliver 6 måneder kan jeg forstå at jeg så skal til at give ham morgengrød, kan morgengrøden bestå af: havregrød, grød af mel og grød af flager? Er det korrekt forstået?
Til frokost kan jeg give ham øllebrød eller grøntsagsmos?
Og til aftens er det grøntsager med fx. kød og fisk.
Kan øllebrød gives om morgen eller er det kun til frokost? ...
...
Er forskellen kun at jeg skal begynde at give ham mad til morgen?
Skal jeg begynde på 6 måneders dagen eller er det ok at der gå et par dage?
Når jeg laver mos af grøntsager laver jeg mosen hver for sig, f.eks. idag fik han kartofler og squash (mos) jeg blender dem ikke sammen men giver ham mosen hver for sig f.eks. kommer jeg kartoffelmosen i en skål og squas mosen i en skål og så får han fx. en ske kartoffel to ske squash osv. indtil han cirka har spist 1/2 dl og lidt mere.
Men hvornår kan jeg begynde at blande grøntsagerne sammen? Skal de overhoved blandes sammen eller skal de laves hver for sig? I din bog kan jeg se at du har en opskrift hvor kylling, pastinak og æbler skal blandes kan det passe at de skal blandes eller er det mig der har misforstået opskriften :)
Hilsen